ריפוי בפרחי באך לנפגעי פעולות איבה וטרור

Posted by on דצמ 15, 2013 in פרחי באך | סגור לתגובות על ריפוי בפרחי באך לנפגעי פעולות איבה וטרור

אני מקיימת מזה שנים עבודת ריפוי בפרחי באך,במסגרת עמותת "משפחה אחת", אשר פועלת למען רווחתם של נפגעי פעולות איבה וטרורבימי עיוןסדנאותוטיפולים אישייםמזה שנתיים אנו מקיימים קורס שנתי של "ריפוי לימוד ותמיכה באמצעות פרחי באך" – כשהמטרה היא לא רק להציע עזרה בתהליכי הריפוי והשיקום– אלא גם להציע כלי לריפוי עצמי שאותו ילמדו המשתתפים ויוכלו להשתמש בו לעצמם ולמשפחתםובכך להוסיף נתבך של נתינה ותרומה לחברהמהמקום של ה"קורבן ומקבל העזרה מהאחריםשהחיים הביאו אותם איליוסיכום שנת הפעילות הראשונה מהווה דוגמא נפלאה לנס שמכולל הריפוי בתמציות פרחי באך:

המשתתפים היו אלמנים ואלמנותהורים שכוליםומשתתפת שאבדה אב ואחהגילאים נעו בן 23- 56, וטווח הגילאים דווקא תרם רבות להעלאת נושאים מגוונים ולשיתוף ותמיכה שבאו על סמך ניסיון החיים השונה.

במסגרת מפגשי הקבוצה נלמדו התמציות והמשמעות והיישום של שיטת הריפוי באמצעות פרחי באךעיקר התמיכה הייתה בצורה החווייתית שקשרה את הנושאים הנלמדים אל עולם הרגש של המשתתפיםשאותם הם חלקו זה עם זו– בפתיחות כנות ואומץהולך וגובר.

1. כשנלמדו תמציות הקשורות לסוגים שונים של פחדים ((ROCK ROSE, ASPEN, MIMULUS – הביאו המשתתפים לדיון את הפחדים שלהם בעקבות הפגיעה. 2. כשנלמדה תמצית שקשורה לכעס ((HOLLY– אפשר הדבר התבוננות עמוקה של המשתתפים בכעסים בחייהם בעקבות האובדן מול האפשרות לחתור למקום יותר סולח ואוהב. 3. כשנלמדה תמצית שקשורה להסתגלות לשינויים – WALNUT , שיתפו המשתתפים זה את זה בקשיי הסתגלות,הן חיצוניים והן רגשיים שהם מתמודדים עמם. 4. בתמצית רגשות האשם – PINE –נדון באומץ ובחדות נוקבתנושא רגשות האשמה המלווים את אלו שנשארו בחיים לאחר מות יקיריהםועודהמפגש עם התכנים הרגשיים ומצבי החיים שתמציות פרחי באך באים לתת להם מענה – אפשר למשתתפים לעבור חוויות טיפוליות של הגברת המודעותלגיטימציה רגשיתפורקןותחושת תמיכה הדדית ושייכות שבנתה רבות מהביטחון שהקבוצה השרתה על חבריה.

במקביל– טופלו כל חברי הקבוצהבמהלך כל התקופה בתמציות פרחי באךהטיפול נעשה בהתחלהבלעדית על ידי המנחהאך עם התקדמות הלימודיםנעשו המשתתפים יותר ויותר מעורבים בתהליכי האבחון והכנת בקבוקי התמציותהתבצע מעקב אחר תהליך הטיפול של כל משתתףכך שגם זה היווה חלק ממסלול ההכשרה שלהםכל חברי הקבוצה טופלובתחילת הדרך בכמה תמציות – הקשורות לנסיבות שהביאו אותם לקבוצה:

STAR OF BETHLEHEM – תמצית המטפלת בטראומותאבדנים ושכול

WALNUT – הסתגלות לשינויי החיים – בעקבות הפגיעה

HONEYSUCKLE – היכולת לחיות טוב יותר בהווה (ולא בעבר,לפניאו לחזור שוב ושוב לאירוע..).

בנוסף ובהמשךטופל כל משתתף בתמציות המת